IKEA rozszerza współpracę z Andropol S.A.

2014-07-30

Nie tylko na rynki zagraniczne, ale również do polskich sklepów IKEA trafią tekstylia, produkowane przez Andropol S.A. Spółka pozytywnie przeszła audyt IKEA i przedłużyła współpracę z koncernem.

A był to audyt wyjątkowy. IKEA, która od lat realizuje w swojej działalności strategię zrównoważonego rozwoju, zwracała uwagę przede wszystkim na zgodność produkcji dostawcy z zasadami ochrony środowiska, ale także na warunki pracy i wynagrodzenia pracowników, zatrudnionych przy tej produkcji.
- Jestem pod wrażeniem tego audytu - przyznaje Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropol SA. – Prywatna firma, olbrzymi międzynarodowy koncern stawia naprawdę trudne warunki, ale nie cenowe – na pierwszym planie jest ochrona środowiska i poszanowanie praw pracowniczych. Np. tzw. umowy śmieciowe nie wchodzą w grę, a wynagrodzenie nie może być niższe od minimalnego krajowego. Tymczasem w krajowych przetargach, organizowanych nawet przez spółki Skarbu Państwa, czy poszczególne resorty na pierwszym planie jest cena; reszta praktycznie się nie liczy. Może warto brać przykład ze Szwedów, bo lepiej dbają o nasze własne interesy niż my sami.

Andropol dotychczas zaopatrywał sklepy IKEA w Europie, a także w USA i w Azji - m.in. w Japonii. Tam trafiają komplety pościeli oraz poszewki na poduszki, a na rynek szwedzki drukowane tkaniny w metrażu na zasłony i poszewki we wzorach, opracowanych przez designerów IKEA. Obecnie toczą się zaawansowane rozmowy także na temat dostaw tekstyliów na rynek polski. W tym przypadku IKEA skorzysta z wyjątkowych wzorów projektantek Andropolu, stworzonych według sugestii przedstawicieli IKEA.
- Do polskich sklepów IKEA trafią 2-3 nasze wzory w ofercie stałej i drugie tyle w ofertach sezonowych – mówi Edyta Szpak, specjalista ds. eksportu Andropolu. – Przedstawiliśmy IKEA nasze propozycje i obecnie jesteśmy na etapie wybierania i dopracowywania wzorów, które będą znane jeszcze w tym miesiącu.

Tekstylia Andropol S.A. produkowane dla IKEA trafią do sieci sklepów w kraju i za granicą prawdopodobnie na przełomie listopada i grudnia.

Źródło: Ida Marzenna Szwaczko





Aktualności

2020-01-22 13:34:08 | Komentarze: 0

Polski sektor odzieżowy i tekstylny – wartość eksportu to 11,9 mld zł rocznie

Polska jest potentatem eksportowym testyliów i odzieży - wartość eksportu polskich w 2018 r. wyniosła 11,9 mld zł. W kategorii tekstylia aż 61% przychodów ze sprzedaży pochodzi z eksportu, a w kategorii odzież 43%. Polski rynek odzieżowy i tekstylny uważany jest za jeden z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowej i Wschodniej. Polska zajmuje 8. miejsce pod względem produkcji odzieżowej na tle 28 państw UE - w 2018 r. polska produkcja osiągnęła poziom 22,1 mld zł, czyli o 5,6% więcej wobec roku poprzedniego. Udział Polski w rynku UE: produkcja – 8. pozycja z udziałem 1,9 %, liczba firm – 3. pozycja z udziałem 6,5%, zatrudnienie – 2. pozycja z udziałem 7,8%

Pomysł na świąteczny modny prezent? Mała i wygodna maszyna do szycia JUKI HZL-29Z!

Ekologiczny materiał wysokiej jakości i w dowolnym wzorze

Nowe tkaniny Andropolu na targach w Krakowie

Pomysł na świąteczny prezent? Podaruj pasję szycia!

Kamuflaże Andropolu na targach przemysłu obronnego

Tkaniny Andropolu dla pożarnictwa na targach w Kielcach

Dywany Świata Premium handmade

Mutoh ValueJet 1638W – tekstylny ploter roku 2013

Fitness – zastrzyk energii na koniec lata