Modeus.pl – nowe miejsce spotkań branży mody i designu

2011-12-21

Latem 2010 roku powstała platforma współpracy Moda & Design Modeus. To portal skupiający detalistów, producentów, importerów, eksporterów, hurtowników, usługodawców i projektantów. Platforma ta, działająca w systemie B2B, umożliwia firmom z branży nawiązywanie współpracy, a także promowanie swoich ofert i poszerzanie zakresu oferowanych usług.

Zgodnie z wynikami raportu PMR „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011–2013” przewidywana wartość rynku odzieży i obuwia w roku 2012 będzie wynosić 31 mld zł, by w kolejnym roku zanotować dalszy wzrost.

Jeżeli chodzi natomiast o design w naszym kraju, to według danych UNCTAD Polska zajmuje 8. miejsce na świecie w kategorii eksportu wzornictwa. Europejski dokument „Design as User Centered Innovation” oraz raport „Analiza aplikacji wzornictwa przemysłowego w polskich przedsiębiorstwach” opracowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego wskazują, że firmy inwestujące w design mają większe zyski – w 80% przedsiębiorstw zanotowano wzrost sprzedaży wahający się od 20% do 40 %. Co więcej, instytucje współpracujące z projektantami w procesie wprowadzania produktów na rynek zwiększyły swoje udziały o około 6,3%.

W odniesieniu do powyższych danych niezbędna wydaje się platforma umożliwiająca stymulowanie rozwoju przedsiębiorstw z branży mody oraz designu. Dlatego też powstała platforma Modeus, czyli miejsce, w którym projektanci, producenci, hurtownicy i detaliści mogą szukać partnerów biznesowych. Strona ułatwia kontakt pomiędzy przedsiębiorcami, pozwalając każdemu z nich znaleźć sprawdzonych kooperantów. Każda z firm może dokładnie przedstawić zakres swoich działań i dotychczasowe projekty oraz przejrzeć portfolio potencjalnych partnerów biznesowych. Baza dostępna w portalu Modeus obejmuje trzy główne obszary integracji i rozwoju: katalog firm, katalog ofert oraz listę usług świadczonych zarówno przez platformę, jak i jej partnerów. Na stronie można także znaleźć dwie zakładki: Kalendarium, w którym ujęte są ważne dla branży wydarzenia i targi, oraz Artykuły, czyli zbiór inspirujących artykułów na tematy związane z branżą i specyfiką jej działania.

Każdy z uczestników może posiadać konta należące do dwóch rodzajów: Białe i Złote. Każdy z tych typów daje posiadaczom dostęp do odpowiednich narzędzi promujących przedsiębiorstwo na platformie.

Wszyscy użytkownicy platformy Modeus mają również dostęp do katalogu ofert i działu ogłoszeń B2B. W katalogu ofert firmy prezentują swoje usługi, towary, a także deklarują możliwości wykonawcze i projektowe. Natomiast w dziale ogłoszeń można zamieszczać anonse, które umożliwiają kontakt pomiędzy użytkownikami zainteresowanymi danym zagadnieniem.
Dodatkowo Modeus oferuje wiele usług dodatkowych: Certyfikat Wiarygodności, reklamy graficzne, tłumaczenia oraz możliwość przygotowania skanów 3D produktów.
Platforma współpracuje także z wieloma firmami partnerskimi, które oferują zarejestrowanym użytkownikom swoje usługi w specjalnych cenach. Są to: Bank Zachodni WBK, oferujący dostęp do finansowania transakcji, Platforma Barteru Wielostronnego Barter System, gwarantująca m.in. opiekę brokerską, Grupa Divante, proponująca e-szkolenia czy też możliwość przeprowadzenia badania sklepu internetowego, Instytut BHP, prowadzący szkolenia obejmujące tematykę bezpieczeństwa i higieny pracy, Sage – dostawca systemów ERP, Ideo Sp. z o.o. , działająca w obszarach e-marketingu, e-biznesu oraz e-gov i Fly sp. z o.o. – gwarantująca zniżki na bilety lotnicze.
Platforma Modeus planuje w przyszłości poszerzenie działalności o kolejne obszary: rozbudowa studia 3D oraz zwiększenie aktywności Fundacji Modeus to tylko początek działań. Twórcy platformy, wierząc w to, że integracja branży może stać się punktem wyjścia do jej rozwoju, skutecznie realizuje kolejne przedsięwzięcia związane z modą i designem.








Źródło: Justyna Zajdel





Aktualności

2020-01-22 13:34:08 | Komentarze: 0

Polski sektor odzieżowy i tekstylny – wartość eksportu to 11,9 mld zł rocznie

Polska jest potentatem eksportowym testyliów i odzieży - wartość eksportu polskich w 2018 r. wyniosła 11,9 mld zł. W kategorii tekstylia aż 61% przychodów ze sprzedaży pochodzi z eksportu, a w kategorii odzież 43%. Polski rynek odzieżowy i tekstylny uważany jest za jeden z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowej i Wschodniej. Polska zajmuje 8. miejsce pod względem produkcji odzieżowej na tle 28 państw UE - w 2018 r. polska produkcja osiągnęła poziom 22,1 mld zł, czyli o 5,6% więcej wobec roku poprzedniego. Udział Polski w rynku UE: produkcja – 8. pozycja z udziałem 1,9 %, liczba firm – 3. pozycja z udziałem 6,5%, zatrudnienie – 2. pozycja z udziałem 7,8%

Pomysł na świąteczny modny prezent? Mała i wygodna maszyna do szycia JUKI HZL-29Z!

Ekologiczny materiał wysokiej jakości i w dowolnym wzorze

Nowe tkaniny Andropolu na targach w Krakowie

Pomysł na świąteczny prezent? Podaruj pasję szycia!

Kamuflaże Andropolu na targach przemysłu obronnego

IKEA rozszerza współpracę z Andropol S.A.

Tkaniny Andropolu dla pożarnictwa na targach w Kielcach

Dywany Świata Premium handmade

Mutoh ValueJet 1638W – tekstylny ploter roku 2013