Rekonesans Andropolu na Heimtextil 2013. Nowe trendy we wnętrzach.

2013-04-15

Projektantki Andropolu podpatrywały najnowsze trendy w branży tekstylnej we Frankfurcie nad Menem. Zdobyte informacje wykorzystają, przygotowując nowe kolekcje pościeli w sezonie 2013 -2014.

Blisko 2700 wystawców z 62 krajów i ponad 66 tys. zwiedzających - targi tekstyliów Heimtextil 2013 otworzyły sezon imprez w branży wystroju wnętrz na świecie. Na tegorocznych targach pojawili się przedstawiciele firm z Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych, pokazując najmodniejsze koncepcje aranżacji wnętrz, innowacje funkcjonalne oraz najświeższe trendy, które będą obowiązywały w tym sezonie. Również w tekstyliach domowych, w których specjalizuje się spółka Andropol.
- Najlepszą okazją do rozpoznania trendów i potrzeb rynku są międzynarodowe targi i wystawy - mówi Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropolu. - Obecność na największych na świecie targach tekstyliów jest dla Andropolu kluczową sprawą – Heimtextil inspiruje i wytycza nowe ścieżki rozwoju wzornictwa i przemysłu wnętrzarskiego, skupia się na potrzebach i wartościach wyznawanych przez współczesnego konsumenta. Tam po prostu trzeba być.

Wystawcy biorący udział w targach przedstawili wszelkie nowinki ze świata kolorów, tapet, tekstyliów, czy materiałów meblarskich. Nowe trendy organizatorzy imprezy postanowili zaprezentować w szczególny sposób – poprzez pryzmat czterech różnych osobowości: historyka, ekscentryka, wynalazcy i technologa.
- W każdym środowisku zawsze znajdą się dominujące osobowości, z których każda posiada swoje własne aspiracje i pomysły - opowiada Ewa Wrażeń, kierownik działu wzornictwa w Andropolu. - Wykorzystują one wiele z elementów otaczającej nas kultury, historii, etniczności, folkloru po to żeby stworzyć np. swój własny, ekscentryczny styl. Oczywiście znajduje to swoje odbicie także w tkaninach i wystroju wnętrz. Ważne jest miejsce i kultura w której żyjemy, bo to nas kształtuje i inspiruje. Znaczenia nabierają zmiany społeczne, złożony styl życia wielu osób i wymagania konsumentów. W ślad za tym idą nowoczesne technologie, które umożliwiają wyprodukowanie tkanin, inspirowanych wszystkimi tymi hasłami.

W nowym sezonie natchnienie projektanci będą czerpać także z natury:
- Tym razem ukłon w stronę skał, kamieni, minerałów – mówi Ewa Wrażeń. - To nieustające źródło kolorów, struktur i faktur. W efekcie tkaniny i wystroje wnętrz oddają ducha naszych czasów i pokazują, kim jesteśmy, jak żyjemy. Tkaniny, dzianiny, tworzywa zamieniają się w totalny mix - widać na nich zmierzony efekt np. patyny czy trójwymiarowości, efekty niewiarygodne -przypominające w strukturach oksydowany metal, czy spienione wulkaniczne skały, wnętrza grot, podziemne nacieki, geologiczne kryształy i „trujące”, chemiczne minerały. A do tego różnego rodzaju powlekania - pianki, pióra, perkale, koronki, ceraty, ale także efekty i wzory z dworskich przebogatych tkanin.
W tym roku w cenie jest rękodzieło, a więc wszelkie hafty, filce, robótki ręczne, efekty malowane itp. Obowiązująca kolorystyka jest dość mroczna, rozświetlona bladą pomarańczą, miodem, jasną zielenią, turkusem.
Projektantki Andropolu szczególnie interesowały trendy, dotyczące pościeli.
- W tkaninach pościelowych przewija się i przeważa efekt fotografii cyfrowej, tzw. filmdruk – dodaje Ewa Wrażeń. - Ukłon w stronę kwiatów- pod każdą postacią, od tych ręcznie malowanych, aż po graficzne formy. Jasne tła, multikolor. Alternatywne motywy to grafika znanych miast, struktur budynków, kolumn, rytmiczność, monochromatyczność. Myślę, że daje to ogromne możliwości stworzenia odrębnego, całkiem nowego, naszego ,,kąta”. Wniosek - wszystkie chwyty są dozwolone.
Informacje pozyskane na targach projektantki Andropolu wykorzystają, przygotowując kolejne kolekcje pościeli. Ich wzory od lat robią furorę nie tylko wśród klientów indywidualnych. Obecnie są sprzedawane m.in. w sieci hipermarketów Auchan, wcześniej zyskały uznanie koncernu Ikea i Black Red White. Domowe tekstylia i artykuły wnętrzarskie można kupić także w sieci własnych sklepów Sweet Home – w Białymstoku, Andrychowie i Łodzi oraz za pośrednictwem platform internetowych – www.e-sweethome.com.pl oraz www.andropol.eu.

Źródło: Masz-Media